2018/2019 навчальний рік

 

                                               Поради батькам обдарованих та творчих учнів.

 


  1. Батькам обдарованих дітей необхідно грати
    охорону роль у міру того, як їхні діти починають виявляти видатні здібності. У школах, як правило, вважають, що обдаровані діти не потребують підтримки, оскільки досить талановиті, щоб самим керувати собою. Така думка не підтверджується досвідом. Насправді потреба таких дітей в емоційному комфорті, визнанні й в усвідомленні власної ціни дуже велика і часто не задовольняється.

  2. Обдаровані діти випереджають інших у кількості і силі сприйняття навколишніх подій і явищ. Така здатність до сприйняття йде пліч-о-пліч з уразливістю, народженою підвищеною чутливістю. Тому батьки повинні з великою часткою
    терпіння і спокою сприймати емоційні перепади обдарованої дитини. 

  3. Обдаровані діти глибоко переживають соціальну несправедливість. Тому можна запропонувати якийсь шлях, щоб дитина, а ще краще разом з батьками, могла приймати хоча б найменшу участь у цьому, - листи, пожертвування на якусь спільну справу, що дитина вважає справедливою. 

  4. Прагнення довести справу до повної досконалості – одна з проблем, яку найбільш часто відмічають батьки, діти й вчителі. Багато хто з нас бачив, як дуже непогані дитячі роботи летять в кошик через невеликі недоліки. Підвищені вимоги обдарованого школяра часто приводять до того, що власну роботу в тій чи іншій сфері діяльності він будить по дорослих мірках, заподіюючи собі непотрібний біль і переживання. Батьки можуть і підсилити негативні почуття в дитині такими зауваженнями: «Ти можеш краще» чи «А більше тебе хто-небудь набрав балів?».

  5. Ще один з мотивів поводження дитини є бажання зробити приємне батькам. І якщо батьки не можутьреально оцінити дитину і ситуацію, то це приведе згодом до чималих проблем. Якщо їм щось не вдається, вони будуть почувати себе не тільки збентеженими, а й винуватими.

  6. Усепоглинаюча цікавість обдарованих дітей - ще одна сильна їхня сторона. Такі діти відрізняються романтичністю інтересів. Вони можуть братися за кілька справ одночасно або за надто важкі справи. Тут дуже важливо знайти золоту середину. Я запропонувала батькам завести щоденник і дати дитини можливість протягом тижня подумати самостійно над тим, як же вона проводить свої години. Потім проаналізувавши журнал за тиждень, батьки можуть, наприклад, знайти, що дитина перевантажена уроками та заняттями. А для спонтанних занять, для того, щоб дитина могла просто заглянути в себе часу майже немає. А це необхідно для його самопізнання. 

 


І ще, проаналізувавши журнал, батьки можуть помітити, що у турботах про те, що вони повинні зробити для дитини, вони забувають і про необхідність робити щось разом з ними. 

 


  1. Ще одна сильна сторона обдарованої дитини полягає в тім, що майже в усіх своїх починаннях він
    домагається успіху. Іноді з досвідом успіху йде невміння переживати невдачу, тому будь-яке місце крім 1, сприймають як поразку, а себе – як невдаху. Батьки можуть відгородити дітей від такого відчуття власної недосконалості; з раннього віку і з розумною частотою привчати їх до занять, у яких діти показують не самі блискучі результати. Таким чином вони навчаться і терпимості і зможуть краще оцінити себе. 

  2. Побудова Я-концепції. Вплив батьків на побудову концепції дитини 

 

важко переоцінити, адже подбати про фізичний розвиток, 
інтелектуальний ріст чи про удосконалення його особистого таланта
можуть і інші люди.