2017/2018 навчальний рік

 

 

 

 

 

Профорієнтація: знайомство з професією хіміка.

 

 

 

 

Захід вихованців дитячого садочка з участю випускників школи: "Таке цікаве навчання".

 

 

 

 

Профорієнтація: знайомство з професією вихователя дошкільного закладу.

 

 

 

 

Профорієнтація: знайомство з професією медичної сестри.

 

Тестова методика ЯК ОБРАТИ ПРОФЕСІЮ

 

 

 

Доцільним при визначенні професійної спрямованості учнівської молоді є використання тестової методики, підготовленої співробітни­ками Інституту професійного самовизначення молоді Української ака­демії освіти.

 

Інструкція. «З перерахованих тверджень і професійних якостей ви­беріть ті, котрі ви вважаєте значимими для майбутньої професійної діяль­ності».

 

1. Ви надаєте перевагу суспільним інтересам перед особистими.

 

2.    Намагаєтеся зрозуміти думку інших людей, поважаєте чужу думку.

 

3.    Ви дружелюбні й товариські.

 

4.    Волієте працювати, учитися і відпочивати в колективі.

 

5.    Можете взяти на себе лідерство і здатні працювати керівником.

 

6.    Ви ввічливі, умієте поважати людей.

 

7.    Ретельно виконуєте доручене.

 

8.     Ви керуєтеся загальноприйнятими нормами і дотримуєтеся вста­новлених правил.

 

9. Ви життєрадісні.

 

10.    Ви дотепні і маєте почуття гумору.

 

11.    Ви мужні.

 

12.    Ви терплячі.

 

13.    Маєте почуття відповідальності.

 

14.    Завжди закінчуєте розпочату роботу, справу.

 

15.    Вмієте отримувати прибуток.

 

16.    Ви чесні.

 

17.    Любите роботу, в якій багато розмаїття.

 

18.    Ваші справи ведете з ентузіазмом.

 

19.    Швидкі в роботі.

 

20.    Ретельні в роботі.

 

21.    Швидкі в розумінні ідей.

 

22.    У вас є почуття справедливості.

 

23.Можете швидко прийняти рішення в несподіваній ситуації.

 

24.Виконуєте роботу в несподіваній ситуації.

 

25.Думаєте про своє майбутнє і плануєте його.

 

26.Ви творча особистість.

 

27.   Швидко сприймаєте дійсність. У вас добре розвинутий: а) зір, б) слух, в) нюх, г) смак.

 

28.    Ви заповзятливі.

 

29.У вас умілі: а) пальці, б) ноги, в) руки.

 

30.Можете добре керувати механізмами за допомогою: а) очей і рук, б)      очей, ніг і рук.

 

31.Ви придатні до роботи: а) у приміщенні, б) просто неба.

 

32.Вам подобається вирощувати і утримувати живих істот.

 

33.Вам подобаються красиві речі.

 

34.  Ви добре висловлюєте свої думки: а) на словах, б) письмово, в)засобами каліграфії,  г) за допомогою живопису, г) скульптури, д) музи­ки, е)акторської гри.

 

35.    Можете дотримуватися чистоти і підгримувати гарний санітарний стан.

 

36.Ви фізично сильні, у вас особливо розвинуті: а) кисті рук, б) руки, в)     спина, г) ноги.

 

37.  Ви любите: а) займатися спортом, б) стежити, як займаються спортом інші.

 

38.У вас гарна пам'ять.

 

39.Ви добре піклуєтеся: а) про дітей, б) про старших, в) про хворих, г)       про чужих людей (не родичів).

 

40.Можете переписувати слова ы цифри, знаходити помилки.

 

41.Можете рахувати швидко і точно.

 

 

 

Формула професій:

 

Археолог—14,18,20,21,24,25,26,346,38.

 

Архітектор—5,13,18,20,21,23,24,25,26,27 а, 29 а, в, 32,34 б, 35,39,41.

 

Біолог—14,18,20,21,23,24,25,26,27 а, 6,29 а, в, 32,34 6,35,38,39,41.

 

Хімік—5,12,13,18,20,21,23,24,25,26,27 а, в, г, 29 а, в, 30а,313,35,38,39,41.

 

Еколог—14,18,20,21,23,24,25,26,27 а, б, г, 29 а, г, 34 б, 38.

 

Актор (акторка) — 4,7,10,12,26,27 а, б, 29 а, б, в, 33,34 а, е, 38.

 

Художник — 5,18,21,26,37 а, б, 29 а, в, 33,34 г, г, 38,39.

 

Композитор —19,20,26,27 а, б, 29 а, в, ЗО а, 31 а, 34 в, 36 а, 38,40.

 

Дизайнер—13,17,18,20,21,24,25,26,27 а, г,29 а, в, 33,34 г,г,38,39,41.

 

Журналіст—1,6,10,11,12,13,18,19,20,21,22,23,25,26,27 а, б, 28, 31 а, б, 34 а, б, 38.

 

Письменник—1,10,11,13,17,18,21,25,26,31 а,33,34б,38.

 

Екскурсовод —3,9,16,20,34 а, 3 8,40.

 

Перекладач —3,6,8,12,13,14,20,21,24,27 а, б, 34 а, 38.

 

Секретар-машиністка— 7,8,19,24,29 а, З, ЗО а, 31 а, 40.

 

Діловод — 13,24,31 а, 40,41.

 

Бухгалтер—13,16,24,29 а,31 а, 40,41.

 

Економіст—12,14,17,20,24,25,31 а, 34 а, б, 38,39,40,41.

 

Бібліотекар—2,13,16,20,24,25,29,40.

 

Перукар —3,7,9,10,19,20,27 а,г, 29 а, в, ЗО а, 31 а.

 

Бармен —3,6,9,10,12,20,25,27 а, б, в, 29 а, в, ЗО а.

 

Кухар —5,13,14,19,20,26,27 а, в, г, 29 а, в, ЗО а, 33,35,39.

 

Вихователь — 2,9,12,13,20,23,27 а, б, 34 а, д, е, 35,39,40 а, г.

 

Пожежний — 1,4,7,8,11,12,19,23,27 а, 28,36 а, б, в, г.

 

Офіцер (військовий) —5,11,13,20,21,22,23,29 а, в, ЗО б, 34 а, 35,36 а, б, в, г, 38,39.

 

Манекенниця — 3,7,9,17,31 а,33,34е.

 

Швачка-мотористка— 7,20,24,27 а, б, г, 29 а, в, ЗО б, 31 а.

 

Годинникар—12,18,20,24,27 а, б, 29 а, ЗО а, 31 а.

 

Столяр — 12,20,24,27 а, 29 а, в, ЗО а, 31 а, 33,34 г, 36 а, б, в, г.

 

Кранівник —7,8,12,20,21,23,27 а, ЗОа, 6,31 б.

 

Маляр —12,24,27 а, г, 29 а, в, ЗО а, 31 а, 33,34 г, 36 а, б, в, г.

 

Інженер-електронник—4,8,12,13,18,20,21,23,24,26,27 а, б, г, 29 а, в, ЗО а, 38,39,41.

 

Ремонтник радіо, телеапаратури — 12,20,21,23,27 а, б, 29 а, в, ЗО а, 31 а.

 

Робітник-металург—12,20,23,24,27 а, б, 29 а, в, ЗО а, 36 а, б, в, г.

 

Оператор-програміст — 19,20,27 а, 29 а, ЗО а, 31 а, 41.

 

Геолог—14,18,20,21,23,24,25,26,346,38,40,41.

 

Юрист—1,2,8,13,14,21,22,24,25,34 а, 6,38,41.

 

Математик—14,18,20,21,24,25,26,31 а, 38,39,40,41.

 

Лікар —2,4,8,11,13,18,19,20,21,23,26,27 а, 6.

 

Метеоролог—14,18,20,21,23,24,25,26,27 а, б, 29 а, б, в, ЗО б, 34 6,38,41.

 

Психолог, психіатр—2,3,5,6,8,9,12,13,17,18,20,21,24,25,26,27 а, б, 29 а, в, ЗО а, б, 34 а-д, 35,38,39.

 

Учитель—2,5,6,8,12,13,18,20,21,24,25,26,27 а, б, 29 а, в, ЗО а, 6,34 а-д.

 

Ветеринар—5,8,11,13,20,21,23,27а,б,в,29в,30а,35,36а,б,в,г,38,39.

 

Фермер —12,20, ЗО а, 31 б, 32,35,36 а, б, в, г.

 

Збирач автомобілів —12,13,20,21,24,27 а, б, 29 в, ЗО в, 36 а, б, в, г.

 

Кораблебудівник—12,18,20,27 а, 29 а, ЗО а, 36 а, б, в, г, 41.

 

Капітан корабля—5,8,11,12,13,20,21,23,24,25,27 а, б, 36 а, б, в, г, 38,39,41.

 

Водій автобуса — 8,13,20,23,27 а, б, ЗО б, 36 а, б, в, г.

 

Стюардеса—2,3,7,12,13,20,21,23,34 а, 40 а, б, в, г.

 

Професійний спортсмен—8,9,14,23,24,27 а, б, 29 а, б, в, 35,36 а, б, в, г, 37 а, б.

 

Каскадер—11,12,17,19,27 а, б, 28,29 б, в, ЗО а, б, 36 а, б, в, г, 37 а, 6.

 

 

 

 

 

 

                                               Поради батькам обдарованих та творчих учнів.

 


  1. Батькам обдарованих дітей необхідно грати
    охорону роль у міру того, як їхні діти починають виявляти видатні здібності. У школах, як правило, вважають, що обдаровані діти не потребують підтримки, оскільки досить талановиті, щоб самим керувати собою. Така думка не підтверджується досвідом. Насправді потреба таких дітей в емоційному комфорті, визнанні й в усвідомленні власної ціни дуже велика і часто не задовольняється.

  2. Обдаровані діти випереджають інших у кількості і силі сприйняття навколишніх подій і явищ. Така здатність до сприйняття йде пліч-о-пліч з уразливістю, народженою підвищеною чутливістю. Тому батьки повинні з великою часткою
    терпіння і спокою сприймати емоційні перепади обдарованої дитини. 

  3. Обдаровані діти глибоко переживають соціальну несправедливість. Тому можна запропонувати якийсь шлях, щоб дитина, а ще краще разом з батьками, могла приймати хоча б найменшу участь у цьому, - листи, пожертвування на якусь спільну справу, що дитина вважає справедливою. 

  4. Прагнення довести справу до повної досконалості – одна з проблем, яку найбільш часто відмічають батьки, діти й вчителі. Багато хто з нас бачив, як дуже непогані дитячі роботи летять в кошик через невеликі недоліки. Підвищені вимоги обдарованого школяра часто приводять до того, що власну роботу в тій чи іншій сфері діяльності він будить по дорослих мірках, заподіюючи собі непотрібний біль і переживання. Батьки можуть і підсилити негативні почуття в дитині такими зауваженнями: «Ти можеш краще» чи «А більше тебе хто-небудь набрав балів?».

  5. Ще один з мотивів поводження дитини є бажання зробити приємне батькам. І якщо батьки не можутьреально оцінити дитину і ситуацію, то це приведе згодом до чималих проблем. Якщо їм щось не вдається, вони будуть почувати себе не тільки збентеженими, а й винуватими.

  6. Усепоглинаюча цікавість обдарованих дітей - ще одна сильна їхня сторона. Такі діти відрізняються романтичністю інтересів. Вони можуть братися за кілька справ одночасно або за надто важкі справи. Тут дуже важливо знайти золоту середину. Я запропонувала батькам завести щоденник і дати дитини можливість протягом тижня подумати самостійно над тим, як же вона проводить свої години. Потім проаналізувавши журнал за тиждень, батьки можуть, наприклад, знайти, що дитина перевантажена уроками та заняттями. А для спонтанних занять, для того, щоб дитина могла просто заглянути в себе часу майже немає. А це необхідно для його самопізнання. 

 


І ще, проаналізувавши журнал, батьки можуть помітити, що у турботах про те, що вони повинні зробити для дитини, вони забувають і про необхідність робити щось разом з ними. 

 


  1. Ще одна сильна сторона обдарованої дитини полягає в тім, що майже в усіх своїх починаннях він
    домагається успіху. Іноді з досвідом успіху йде невміння переживати невдачу, тому будь-яке місце крім 1, сприймають як поразку, а себе – як невдаху. Батьки можуть відгородити дітей від такого відчуття власної недосконалості; з раннього віку і з розумною частотою привчати їх до занять, у яких діти показують не самі блискучі результати. Таким чином вони навчаться і терпимості і зможуть краще оцінити себе. 

  2. Побудова Я-концепції. Вплив батьків на побудову концепції дитини 

 

важко переоцінити, адже подбати про фізичний розвиток, 
інтелектуальний ріст чи про удосконалення його особистого таланта
можуть і інші люди.

 

 

 

 

                                 Психологічний тренінг з учнями «Насильству – ні».

 

Завдання психологічного тренінгу:

 

запобігання розвитку різних форм їх асоціальної, аморальної поведінки, а саме:

 

-   правопорушень (схильності до агресій, тривожності, крадіжок, брехні та інших соціальних вад, що можуть привести до кримінальних дій);

 

-   екологічної брутальності та егоцентризму (ставлення до всього, що оточує, як до засобу і сировини для задоволення власних примітивних потреб);

 

-   шкідливих звичок (тютюнопаління, токсикоманії, алкоголізму, наркоманії);

 

- статевих порушень та їх наслідків (статевої розпусти, венеричних хвороб та СНІДу, статевого насильства тощо);

 

- важких психологічних та психічних станів з негативними наслідками
(депресії та суїциду, акцентуації та загострення психопатичних тенденцій
тощо).

 

Корекція психічного стану учнів:

 

 

 

1.     Зниження тривожності та скутості школярів.

 

2.    Формування в учнів віри у свої сили й можливості.

 

3.    Розширення можливостей школярів, формування в них необхідних знань, умінь і навичок для підвищення результатив­ності шкільної діяльності та зниження рівня тривожності.

 

4.    Формування адекватної самооцінки в підлітків.

 

5.    Формування розуміння мобілізуючої ролі певного рівня тривожності у вирішенні проблем і складних життєвих ситуацій,

 

6.    Розвиток уміння контролювати рівень тривожності.

 

7. Викликати бажання взаємодіяти та співпрацювати , внести зміни у своє життя; зняти стан тривоги, страху, скутості; підвищити впевненість у собі й розкутість.

 

8. Зняття стресу, напруженості та скутості в підлітка шляхом розслаблення, тобто опанування учнем методів релаксації.

 

9.Встановлення довіри та взаєморозуміння між членами групи, зняття емоційної напруженості підлітків.

 

Перший етап : визначення особистісних характеристик учнів  за методикою Айзенка та  за методикою Шмішека.

 

Особистісні характеристики  людини:

 

1.Інтроверсія-спрямованість особистості на внутрішній світ.

 

2.Екстраверсія-спрямованість особистості на оточуючих людей та події.

 

3.Нейротизм-емоційна нестійкість

 

4.Гіпертимічність-висока контактність,ініціативність,бажання спілкуватись.

 

5.Песимістичність.

 

6.Педантичність-акуратність,розрахунок,чистота.

 

7.Некерованість.

 

8.Чутливість.

 

9.Підозрілість.

 

10.             Егоцентричність-бажання бути в центрі уваги.

 

11.             Циклотемічність-зміна настрою та працездатності.

 

12.             Екзальтованість-бурна реакція на події.

 

 

 

Другий етап : визначення динаміки зміни психічних станів та характеристик під впливом психологічного тренінгу.

 

Діагностика проводилась перед початком тренінгу та через  годину після тренінгу.

 

Використовувались методики:

 

1.Діагностика динаміки психічних станів. Методика  САН (самопочуття, активність, настрій).

 

2.Дослідження агресії за методикою Басса-Даркі.

 

3.Дослідження тривожності за методикою Спілбергера.

 

Досліджувались такі психічні стани та характеристики:

 

1.Самопочуття.

 

2.Активність.

 

3. Настрій.

 

4. Фізична агресія – напад.

 

5. Непряма агресія – наклеп.

 

6. Дратівливість.

 

7. Негативізм – опір нормальним формам поведінки.

 

8. Образа.

 

9. Підозрілість.

 

10. Вербальна агресія – крики, погрози.

 

11.Ситуативна тривожність.

 

12.Особистісна тривожність.

 

 

 

 

Робота згідно корекційно – розвивальної програми  з          обдарованими дітьми старшої школи.

 

Тест «Мотивація успіху і боязні невдачі»

 

Поняття “мотив досягнення" визначається як прагнення покращити свої здібності й вміння, підтримувати їх на якомога більш високому рівні в тих видах діяльності, які вважаються для вас найбільш приоритетними. Перевага мотиву «запобігання невдачі» свідчить про те, що людина готова відмовитися від будь-яких спроб і розпочати ту справу, яка пов’язана з певним ризиком, так і не з’ясувавши, призводить вона до успіху чи загрожує невдачею. Зараз ми з вами перевіримо, як проявляється ваше прагнення досягти успіху, як сильно ви націлені перемагати. А можливо ви все ж таки орієнтуєтеся переважно на поразку і робите все можливе, аби її не допустити. Можливо ви відмовляєтесь від усіх перспектив заради душевного спокою, який може зникнути у разі невдачі.

 

Зараз ви повинні погодитися або не погодитися з твердженнями, які вам будуть запропоновані.

 

Інструкція: погоджуючись або ні з нижчезазначеними твердженнями, необхідно вибрати одну з відповідей – “так” чи “ні”. Якщо Ви сумніваєтесь у відповіді, то пригадайте, що “так” включає і чітке “так”, і “скоріше так, ніж ні”. Таке саме відношення має бути й до відповіді “ні”. Відповідати необхідно досить швидко, подовгу не замислюючись. Відповідь, яка перша спала на думку, як правило, є найточнішою.

 

№ п/п

Т в е р д ж е н н я

так/ні

1.

Включаючись в роботу, я сподіваюсь на успіх.

 

2.

В діяльності я активний.

 

3.

Я схильний до прояву ініціативи.

 

4.

При виконанні важливих завдань намагаюсь знайти причини, за яких можна було б відмовитись від їх виконання.

 

5.

Найчастіше обираю крайнощі: або занадто легкі завдання, або нереально складні

 

6.

При виникненні проблем, як правило, не відступаю, а намагаюсь знайти способи їх подолання.

 

7.

При чергуванні успіхів і невдач я схильний до переоцінки своїх успіхів.

 

8.

Продуктивність діяльності в основному залежить від моєї цілеспрямованості, а не від зовнішнього контролю.

 

9.

При виконанні достатньо складних завдань в умовах обмеження часу результативність моєї діяльності знижується.

 

10.

Я схильний проявляти наполегливість у досягненні мети.

 

11.

Я схильний планувати своє майбутнє на достатньо віддалену перспективу.

 

12.

Якщо я ризикую, то розумно, а не бездумно.

 

13.

Я недостатньо наполегливий у досягненні мети, особливо, якщо відсутній зовнішній контроль.

 

14.

Я схильний ставити перед собою середні за важкістю цілі або дещо завищені, але ті, що можна досягти

 

15.

У випадку невдачі при виконанні завдання його привабливість для мене знижується.

 

16.

При чергуванні успіхів і невдач, я більше схиляюсь до переоцінювання своїх невдач.

 

17.

Надаю перевагу плануванню свого майбутнього лише на найближчий час.

 

18.

При роботі в умовах обмеження часу результативність діяльності у мене підвищується, навіть, якщо завдання досить складне.

 

19.

У випадку невдачі я, як правило, не відмовляюся від встановленої мети.

 

20.

Якщо я сам обрав для себе завдання, то у випадку невдачі його привабливість лише зростає.

 

 

 

 

 Інтерпретація даних тестової методики

 

 Обробка результатів. Ключ до опитувальника.

 

Один бал нараховується за відповіді “так” за твердженнями: 1-3, 6, 8, 10-12, 14, 16, 18-20; за відповіді “ні” за твердженнями: 4, 5, 7, 9, 13, 15, 17. Підраховується загальна кількість балів.

 

Висновки

 

Якщо Ви набрали від 1 до 7 балів - це свідчить про перевагу мотивації боязні невдачі; від 14 до 20 балів, - визначною є орієнтація на успіх (сподівання на успіх); у межах від 8 до 13, - слід вважати, що мотиваційний полюс не виражений; 8-9 балів –ваша мотивація ближче до запобігання невдачі; 12-13 балів – ближче до прагнення успіху.

 

 

 

 

 

 

 

Зустріч з випускницею Миронівського НВК, студенткою агроуніверситету ім.Докучаєва Бігун Марією та учнів 11 класу

Захід "Подолання шкідливих звичок - шлях проти насильства"

Тренінг "Насильству - ні"

Заняття психолога у дитячому садочку